Tuesday 30 March 2010

Cuti Easter di Oxford



Tanggal 28 Mar 2010 (Ahad) saya mengambil kesempatan sempena Easter break persekolahan anak-anak selama 2 minggu membawa keluarga bercuti ke Oxford. Pemergian selama 2 hari 1 malam kesebuah kota lama yang penuh dengan sejarah silam, sinonim dengan kecemerlangan intelektual graduan Universiti Oxford, menghasilkan para ilmuan yang dikagumi sedunia.

Cuaca yang bermula dengan sinar matahari yang cerah dihujungi dengan gerimis dan hujan yang sederhana lebat diwaktu malam agak menghambarkan rasa excitement untuk menjelajah kesetiap pelosok kota Oxford. Mood yang sudah bertukar menjadi bosan memaksa kami berpatah balik ke hotel penginapan untuk menghabiskan sisa malam.

Keesokan harinya, kami berpeluang menghabiskan masa selama 2 jam untuk menunaikan hajat anak lelaki kami Hafiz dan Muiz untuk menatap kerangka dinosaur dsari dekat di Museum of Natural History.
Telur-telur dinosaur yang dijumpai di China

Hafiz dan Muiz cukup excited bergambar dengan replika dinosaur


Begitu mengagumkan sekali, dari rekabentuk bangunan museum itu sendiri sehinggalah kepada susunan kerangka dan tulang-tulang binatang purba yang pelbagai.

Pemandangan dari dalam bangunan museum dengan senibina yang agak menarik


No comments:

Post a Comment